MENTORSKÝ TÍM

Bc. DAMIÁN ŽILKA, riaditeľ RCPU

       damian@cenef.sk,   +421 949 037 173


V súčasnosti pôsobím aj ako lektor a školiteľ v organizácii CeNef, kde sa zameriavam na kľúčové oblasti ako kritické myslenie, bezpečnosť v online prostredí, digitálna gramotnosť a rozvoj mäkkých zručností. Moje skúsenosti v oblasti neformálneho vzdelávania siahajú až do obdobia, keď som už ako 13-ročný začal pôsobiť ako dobrovoľník v Saleziánskom mládežníckom stredisku. Odvtedy som pevne presvedčený, že neformálne vzdelávanie hrá dôležitú úlohu pri rozširovaní a dopĺňaní formálneho vzdelávacieho procesu.

Som tiež plne stotožnený s myšlienkou novej kurikulárnej reformy školstva na Slovensku, ktorú vnímam ako kľúčovú pre modernizáciu vzdelávacieho systému a rozvoj kompetencií potrebných pre 21. storočie. Okrem toho pôsobím aj ako hlavný koordinátor medzinárodného projektu „Krok pre budúcnosť“, ktorý je zameraný na podporu podnikateľského myslenia a rozvoja mladých ľudí.

Mgr. ANNA NASTIŠINOVÁ, mentorka


Som učiteľka anglického jazyka, koučka a mentorka. V praxi využívam koučovacie prvky pri komunikácii so žiakmi na motiváciu k sebapoznaniu a aktívnemu prístupu k učeniu. Verím, že láskavý a ľudský prístup učiteľa dokáže pozitívne ovplyvniť formovanie osobnosti žiaka a baví ma skúmanie možností tohto pôsobenia.

Mentoring je príležitosť pre všetkých učiteľov, ktorí hľadajú podporu a inšpiráciu pri objavovaní nových spôsobov učenia, ktoré obohacujú nielen študentov, ale aj nás učiteľov. Spoločne tak môžeme rásť a využívať rôzne vzdelávacie prístupy, vďaka ktorým môžeme žiakom viac porozumieť.

Teším sa na spoluprácu a inšpiratívne stretnutia!

Mgr. TATIANA BÓRIKOVÁ, mentorka



Vyštudovala som slovenský jazyk a literatúru a slovanskú filológiu na FiF UK v Bratislave. V školstve pracujem od roku 2010. Prešla som si viacerými pozíciami, na ktorých som naberala skúsenosti a ktoré som sa rozhodla zúročiť aj v mojej práci pre RCPU ako mentorka. 

V jednej z definícií mentora sa uvádza - mentor je empatický, spoľahlivý, pokojný, rozhľadený, zvedavý, pokorný, skúsený a láskyplný sprievodca. A takouto mentorkou sa snažím byť i ja, aby sme spoločne rástli a odovzdávali našim žiakom i okoliu to najlepšie z nás. 

Mgr. ANNA DERCOVÁ, mentorka


Uč tak, aby si chcel byť žiakom vo svojej triede...    (neznámy učiteľ)

Ako dieťa som zažila učenie s láskavosťou, čo mi bolo impulzom pre ďalšie smerovanie. Na svojej ceste som si vyskúšala pozíciu učiteľky I. , II. stupňa, asistentky, ba aj vychovávateľky. Znevýhodnené prostredie nevnímam ako neempatické a nechápavé, ale ako slovnú hračku.

Snažím sa robiť malé krôčky každý deň a viem si uznať, ak niečo nefunguje. Prijímam jedinečnosť živých bytostí s úctou a rešpektom. Svet okolo nás je plný inšpirácie, záhad, no aj omylov. Proces učenia (sa) máme vo svojich rukách...

Ak máte túžbu rásť, rada vyrastiem spolu s vami.

Mgr. LENKA OLEJÁROVÁ, mentorka



Vyštudovala som učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov na Prešovskej univerzite, neskôr som si aprobáciu rozšírila v Bratislave. V školstve pôsobím 11 rokov. Práca pedagóga mi dáva pocit slobody, sebarealizácie, no zároveň veľkej zodpovednosti. Dáva mi možnosť tvarovať žiakov a tým aj spoločnosť.

Ako mentorka chcem byť pre kolegov sprievodkyňou, pomáhať im osobnostne rásť a „znovuobjaviť“ ich silné stránky.

PhDr. ANETA MAČEKOVÁ, mentorka



Vždy som verila v silu vzdelania, podpory a osobného rozvoja. Počas svojej 25-ročnej praxe som okrem vyučovania slovenského jazyka a literatúry absolvovala množstvo vzdelávaní nielen v rámci svojho predmetu, digitálnych zručností, ale aj ako výchovný poradca či triedny učiteľ. Okrem toho som mala možnosť stretnúť množstvo inšpiratívnych ľudí, ktorí mi poskytli dôležité rady a pomohli prekonať mnohé výzvy. Práve toto ma motivovalo, aby som sa aj ja stala mentorkou.

Verím, že každý z nás má v sebe potenciál, ktorý môže byť odomknutý a rozvinutý. Očakávam, že naše stretnutia budú plné inšpirácie, vzájomného učenia a rastu. Verím, že spoločne môžeme prekonávať prekážky a objavovať nové možnosti.